今日も生きてる

 ハービー(Harvey)とジョイス(Joyce)

J: Harvey, I think we should skip this whole courtship thing and just get married.

H: Man, I'm glad I talked you into coming up here.
 You know, any more time alone and I really...I might lost it.
J: Um, Me too.
H: So you don't have any problem with movin' in Cleveland?
J: Not really. I find most American cities depressing in the same way.
・・・
H: ...And, you're okay with the vasectomy thing?

J:「ねえハービー、この『いわゆる恋人期間』みたいなものはさっさとすっ飛ばして、私たち今すぐ結婚しちゃいましょう」

H:「きみにここへ来て貰うように口説いて・・ほんとうによかった」
  「なんというか・・これ以上独りでいたら僕は本気で・・気が変になってただろう」
J:「・・・私も。」
H:「でもクリーブランドに引っ越してくることに問題はないの?」
J:「いいえ。どうせ大抵のアメリカの都市はどれも同じくらい憂鬱だもの」


・・・


H:「・・もう一度確認するけど、僕がパイプカットしてる件はオーケーなんだよね?」


American Splendor アメリカン・スプレンダー
映画:asin:B0006NKDEY
原作:ISBN:4860200993